יום שני, 2 בדצמבר 2013

עיצוב מטבחים


מטבח. המילה הזו עושה אסוציאציה לכל אחד ואחת בצורה שונה. יש כאלו שישר יחשבו על המטבח של אמא, על הבית, על הטעמים, התבשילים והנינוחות.

יש כאלה שיחשבו על המילה הזו בקונוטציה דווקא שלילית- מבחינתם לבשל זה עול, לכלוך ובלגן...

כל אחד באמת תופס את המילה הזו אחרת, אבל בעיצוב מטבחים יש כמה כללים שהם חלים על כולם בכדי ליצור פונקציונלית לבישול.
אני אמנם, לא מתמחה בעיצוב מטבחים, ולכן פוסט זה לא בא לתת "הרצאה" בתחום, אבל בהחלט יש כמה כללים שלדעתי צריכים לחול על כל מטבח בישראל בכדי שהמטבח יראה לא רק יפה, אלא קודם כל ישרת את דייריו ויהיה פונקציונלי ונח:


1. פונקציונליות:
מי הנפשות המשתמשות במטבח? כמה הן משתמשות בו ביום-יום? כמה כלי מטבח יש ברשותם? אלה רק חלק מהשאלות שיש לשאול את עצמכם כאשר אתם באים לתכנן את מטבח חלומותיכם והתשובות לשאלות אלו יתנו לכם את הבסיס להתחיל לתכנן את המטבח.
בשלנים מהוללים ונמצאים רוב זמנכם במטבח? תכננו את המטבח כך שיהיה בו משטח עבודה רחב.
יש ברשותכם סירים וכלי מטבח רבים? תכננו את האחסון במטבח כך שיתאים לכלי המטבח שיש ברשותכם; סירים רבים ועמוקים- תכננו יותר מגירות עמוקות.
יש ילדים קטנים בבית? בחרו בחומרים עמידים המתנקים בקלות כמו פורמייקה לדלתות המטבח ושיש לא בהיר מידי כמשטח העבודה שלכם.

2. תקציב:
קחו בחשבון שמטבח הוא אמנם לא פריט זול בבית, אבל מטבח לא מחליפים כל יום ולכן כדאי להשקיע בו ובאיכות שלו. עם זאת, אם יש לכם תקציב מוגבל, דעו שניתן לבחור בחומרים זולים יותר שהם לאו דווקא פחות איכותיים כמו למשל דלתות מפורמייקה (חומר חזק ועמיד מאוד) לעומת דלתות צבועות בתנור ( חומר פחות חזק מפורמייקה אבל יותר יקר) זה לא אומר שהמטבח יראה פחות טוב או פחות יפה רק צריך לדעת איך לעשות את השילובים הנכונים. מה שכן- אל תתפשרו באיכות הארונות הפנימיים!

3. טרנדים:
בהמשך לסעיף הקודם, מטבח לא מחליפים בתדירות גבוהה (או כמעט ובכלל...), ולכן בחרו בחומרים וצבעוניות שאתם שלמים איתם והם לא איזה טרנד חולף או צבע שפתאום התחשק לכם עליו. כמובן שהוא צריך לשקף אתכם, ככה שאם אתם טיפוסים שאוהבים צבע, ויודעים למשל, שדלתות מטבח בצבע צהוב לא יימאסו עליכם, אז לכו על זה! אם אתם טיפוסים יותר סולידיים, בחרו בצבעוניות מתונה יותר שלא תמאס עליכם עם הזמן.

4. תכנון מקדים: אם אתם משפצים את הבית, תכננו את המטבח כבר בהתחלה כי הוא החלל הכי חשוב בבית ודורש הכי הרבה תכנון מקדים. לא תרצו לשכוח איזו נקודת חשמל/מים אחרי שהארונות כבר מותקנים...

ואחרי כמה טיפים כלליים, הנה כמה תמונות של מטבחים מדליקים בכל מיני סגנונות וצבעים (ואולי, אם אתם במהלך תכנון המטבח שלכם, הם יתנו לכם קצת השראה)

מטבח מסורתי בצבע לבן טהור- כסאות הבר "שוברים"
את המראה הנקי והסטרילי ומכניסים חמימות 

מטבח בסגנון סקנדינבי; דלתות בגוון לבן ומשטח בוצ'ר

מטבח בגווני אפור

מטבח לבן ומודרני

מטבח בגוון אפור כהה, ללא ארונות עליוניים המכבידים, אלא
רק ארון פתוח למראה קליל ואקלקטי

מטבח לבן ומודרני וחיפוי מזכוכית בצבע ורוד!

מטבח שכולו שחור ומנגד, אי שכולו לבן. כיסאות הבר מעץ
מעניקים מראה חם

מטבח בצבע מנטה שחלקו ארונות עליוניים סגורים וחלקו מארונות עליוניים עם זכוכית
ליצירת מראה קליל ורענן

כל התמונות מ: PINTEREST










אין תגובות: